Wat 'geschikte zitplaatsen' betekent voor retailers in Californië en daarbuiten |Detailhandelsduik

2022-09-03 01:02:24 By : Ms. xiaomei zhang

Retailers geven er al lang de voorkeur aan dat winkelmedewerkers staan, omdat ze denken dat dit hen efficiënter en toegankelijker maakt.Een nieuwe uitspraak van het Hooggerechtshof van Californië betekent dat de traditie op zijn laatste benen zou kunnen lopen.Het is moeilijk om je een zittende winkelmedewerker voor te stellen.Van de ouderwetse algemene winkelbalies uit het Wilde Westen-tijdperk tot de Wal-Mart-kassa's van de 21e eeuw, opstaan ​​is een winkeltraditie die de tand des tijds heeft doorstaan.Maar daar komt vrijwel zeker verandering in in Californië, waar het Hooggerechtshof van de staat onlangs oordeelde dat werkgevers geen enkele werknemer meer een zitplaats mogen ontzeggen.“Er is geen principiële reden om een ​​werknemer een zitplaats te ontzeggen wanneer hij een substantieel deel van zijn werkdag op één locatie doorbrengt met taken die redelijkerwijs zittend zouden kunnen worden uitgevoerd, alleen maar omdat zijn taken andere taken omvatten die staand moeten worden gedaan.” schreef rechter Carol A. Corrigan naar de mening van de rechtbank, waarin rechtszaken werden behandeld die waren aangespannen door medewerkers van CVS Health en stemopnemers van Chase Bank die zeiden dat hun de mogelijkheid werd ontzegd om te zitten terwijl ze aan het werk waren, zelfs als dit hun gezondheid aantastte.De CVS-rechtszaak was een van de vele hangende bij de Amerikaanse rechtbank voor het Ninth Circuit in Californië, waarin om opheldering werd gevraagd over de taal van "geschikte zitplaatsen" die is opgenomen in sectie 14 van de loonorders van de California Industrial Welfare Commission, waarin staat dat "werknemers passende zitplaatsen wanneer de aard van het werk het gebruik van zitplaatsen redelijkerwijs toelaat.”Volgens Michael Kun, partner bij advocatenkantoor Epstein Becker Green en nationaal voorzitter van de loonuren- en class action-praktijkgroep van het bedrijf, maakt "geschikte zitplaatsen"-taal al jaren deel uit van de loonwet in Californië, maar het is pas onlangs opgedoken in de rechtbanken, veelal op instigatie van de advocaten van eisers."Het hele concept van 'geschikte zitplaatsen' en rechtszaken met betrekking tot geschikte zitplaatsen is relatief nieuw en is letterlijk tientallen jaren niet behandeld," vertelde Kun aan Retail Dive.En hoewel de uitspraak van het Hooggerechtshof waarschijnlijk veel werkplekomgevingen in Californië zal veranderen, inclusief winkels, zeggen experts dat er nog meer verduidelijking en meer juridisch getouwtrek nodig zijn."We denken dat we op het punt staan ​​een nieuwe golf van deze class actions te zien, deels vanwege de manier waarop de mening van het Hooggerechtshof is geschreven," zei Kun.Retailers hebben winkelpersoneel al lang opgedragen om op te staan, merkt Jason Goldberg op, vice-president van handel bij Razorfish, een digitaal marketingbedrijf, dat ook blogt als Retail Geek."Retailers hebben altijd het idee gehad dat werknemers meer openstaan ​​voor benadering van shoppers", vertelde Goldberg in een e-mail aan Retail Dive.“Het is zeker waar dat mensen zich meer op hun gemak voelen als ze elkaar op ooghoogte aanspreken, dus het kan ongemakkelijk zijn als een klant staat en naar een zittende winkelbediende moet kijken.Het idyllische model is altijd de heer Olsen van 'Little House on the Prairie' geweest, die aan de voorkant van zijn winkel staat om klanten te begroeten en te helpen.”Kun en Anthony J. DeCristoforo, een partner bij het advocatenkantoor Stoel Rives in Sacramento, zeggen dat deze 'traditie' in het verleden de overhand heeft gehad als een legitiem argument voor retailers die worden geconfronteerd met rechtszaken over zitplaatsen.In een geschikte zittingszaak voor de Amerikaanse districtsrechtbank in Noord-Californië erkende de rechtbank bijvoorbeeld Kmart's "echte klantenservice-reden om zijn kassiers te verplichten te gaan staan" en zei dat "Kmart het volste recht heeft om bezorgd te zijn over [de] efficiëntie — en de schijn van efficiëntie — van zijn kassaservice.”"Veel detailhandelaren zijn van mening dat werknemers betere klantenservice bieden terwijl ze staan, of ze zijn tenminste van mening dat werknemers door klanten worden gezien om betere service te bieden terwijl ze staan", vertelde DeCristoforo in een e-mail aan Retail Dive. "De rechtbank zei dat dit zakelijke oordeel recht heeft op een aantal gewicht, maar alleen als het verplichten van werknemers om te staan ​​niet alleen een voorkeur van de werkgever is.Dit kan betekenen dat een bedrijf bewijs moet overleggen dat aantoont dat de specifieke klantenservicetaken die de werknemers uitvoeren, het best kunnen worden volbracht."Maar in een tijdperk van ontwrichting zijn tradities gemaakt om te breken.Goldberg zegt dat aandringen op een oude stand-by, zoals staan, misschien niet de moeite waard is, omdat het verstrekken van een zitplaats een winkelier in staat zou kunnen stellen iemand in te huren die niet de hele dag op de been kan zijn, maar toch een uitstekende winkelmedewerker zou kunnen zijn."Kassiers verplichten om acht uur per dag te staan, is echt een zelfvernietigende praktijk," zei Goldberg.“Zelfs werknemers die acht uur kunnen staan, zullen aan het einde van een achturige dienst waarschijnlijk niet zo vriendelijk en ijverig zijn als aan het begin.Klanten willen geen zwangere klerk zien die duidelijk de hele dag worstelt, of interactie heeft met vermoeide en chagrijnige werknemers, dus het is een win-winsituatie voor retailers en hun personeel om manieren te bedenken om kassiers comfortabel en fris te houden.”De beslissing van het Hooggerechtshof van de staat zal een rimpeleffect hebben in heel Californië - de dichtstbevolkte staat van het land en 's werelds achtste economie, volgens sommige maatregelen.Californische retailers reageren al met nieuw beleid.CVS vertelde de Los Angeles Times dat de retailer stappen heeft ondernomen om aan de beslissing te voldoen en "blij is met de uitspraak van het Californische Hooggerechtshof in deze zaak", aldus CVS-woordvoerder Mike DeAngelis.Maar hoewel het idee was om retailers duidelijkheid te geven over de lang geleden vastgestelde regels - en de actie van het Hooggerechtshof tot op zekere hoogte - blijven er veel vragen over, en verdere rechtszaken zouden kunnen blijven bepalen wat wel en niet acceptabel is.Als een rolstoelgebonden werknemer bijvoorbeeld een taak kan uitvoeren, kan het moeilijk zijn om te beweren dat een zittende werknemer dat niet kan."De uitspraak van het Hooggerechtshof biedt een aantal richtlijnen voor bedrijven, maar stelt geen zwart-witregels vast", zei DeCristoforo.“Het is aan de business om te beoordelen of de aard van de werkzaamheden het gebruik van stoelen redelijkerwijs toelaat.De richtlijn die de rechtbank wel heeft gegeven, is dat een bedrijf rekening moet houden met de subsets van de totale taken en plichten van een werknemer op de locatie waar de werknemer zijn of haar taken uitvoert, zoals een kassa of loket, en moet overwegen of het haalbaar is voor de werknemer om elk van de taken op die locatie zittend uit te voeren.”Hoewel de impact van de beslissing voorlopig beperkt is tot de grenzen van de Golden State vanwege de eigenaardigheden van de oorsprong van de zaak, zegt Kun dat Californië vaak dient als een proeftuin voor andere staten, zoals het heeft op gebieden van milieuregelgeving tot wetten voor rijden onder invloed, en “ geschikte zitplaatsen”-bepalingen zouden op dezelfde manier aantrekkelijk kunnen zijn voor wetgevers in het hele land.Als en wanneer er meer permanente, ingrijpende veranderingen komen, zijn er manieren om zitplaatsen in winkels te introduceren die zowel de baan als de werknemer dienen, zegt Goldberg, zoals krukken of hogere stoelen die de service op ooghoogte houden, of een betere rotatie van taken die een verscheidenheid aan bewegingen en posities tijdens een dienst mogelijk maken.Bovendien helpt technologie winkelmedewerkers om achter de toonbank vandaan te komen om de voorraad te doorzoeken of de aankoop van een klant te bekijken - een zij-aan-zij benadering van de detailhandelaar/klantinteractie die volgens Goldberg goed is ontvangen.En in een tijd waarin maar weinig mensen het erg vinden om bediend te worden door een winkelmedewerker in een rolstoel of andere accommodatie, is het duidelijk dat de conventionele opvattingen over benaderbaarheid door winkelpersoneel al aan het veranderen zijn, ongeacht de regels en richtlijnen die wetgevers hebben ingevoerd."[De] uitspraak van het Hooggerechtshof van Californië zou eigenlijk geen effect moeten hebben op retailers die al een premium hechten aan hoogwaardige klantenservice," zei Goldberg."Het dwingt winkeliers gewoon om praktijken te volgen die het gezond verstand van de klantenservice hadden moeten zijn."Ontvang de gratis dagelijkse nieuwsbrief die wordt gelezen door experts uit de brancheBehandelde onderwerpen: retailtechnologie, e-commerce, in-store operations, marketing en meer.Verstoringen als gevolg van de pandemie, e-commerce en bredere economische trends blijven de operaties voor kleine bedrijven verpesten.Rivalen Pacsun en American Eagle Outfitters hebben vergelijkbare doelgroepen, maar benaderen de stijgende populariteit van digitale valuta anders.Blijf op de hoogte van het verhaal.Abonneer u op de gratis dagelijkse nieuwsbrief van Retail DiveBehandelde onderwerpen: retailtechnologie, e-commerce, in-store operations, marketing en meer.Blijf op de hoogte van het verhaal.Abonneer u op de gratis dagelijkse nieuwsbrief van Retail DiveBehandelde onderwerpen: retailtechnologie, e-commerce, in-store operations, marketing en meer.Abonneer u op Retail Dive voor topnieuws, trends en analysesBehandelde onderwerpen: retailtechnologie, e-commerce, in-store operations, marketing en meer.Ontvang de gratis dagelijkse nieuwsbrief die wordt gelezen door experts uit de brancheBehandelde onderwerpen: retailtechnologie, e-commerce, in-store operations, marketing en meer.Verstoringen als gevolg van de pandemie, e-commerce en bredere economische trends blijven de operaties voor kleine bedrijven verpesten.Rivalen Pacsun en American Eagle Outfitters hebben vergelijkbare doelgroepen, maar benaderen de stijgende populariteit van digitale valuta anders.De gratis nieuwsbrief met de belangrijkste krantenkoppen in de brancheBehandelde onderwerpen: retailtechnologie, e-commerce, in-store operations, marketing en meer.