Kevin Rennie: De ramp met de M&T Bank smeedt onverwachte banden – Hartford Courant

2022-09-24 01:21:34 By : Ms. Bella wu

Te midden van de ramp die de overname van People's United Bank door M&T Bank met zich meebrengt, hoorde ik een opmerkelijk geluid: een klant en een kassier die samen lachten.De mislukte deal van $ 8 miljard heeft duizenden klanten in Connecticut die de strijd van de arbeiders begrepen en die faalden, ellende toegebracht.In deze boze tijd was de band tussen de klanten van People's United en het eerstelijnspersoneel in de filialen geruststellend om te zien in de ellendige dagen die volgden op de voltooide fusie van banken op 6 september. Klanten die geen toegang hadden tot rekeningen of hun geld niet konden vinden, gingen naar hun filiaal en zeiden vaak tegen elkaar dat de crisis even erg was voor de kassamedewerkers als voor de klanten.Als klant die de derde fusie van de oorspronkelijke bank doormaakte, was ik getuige van de consensus bij vier bezoeken aan een filiaal.De eerstelijnswerkers waren net zo verstoken van hulp als spaarders.Ze belden interne lijnen en werden ook in de wacht gezet totdat de verbinding plotseling werd verbroken.Socialmediaplatforms kreunden van de getuigenissen van verbijsterde klanten die vruchteloze uren in de wacht hadden gestaan.Misschien heeft die 8 miljard dollar die M&T heeft uitgegeven om People's United te kopen (inclusief $ 30 miljoen voor de vertrekkende president van People's United) niets overgelaten aan de technologie die nodig is om de verdwijnende bankgegevens te integreren in het systeem van M&T.Het systeem dat is gemaakt om de gegevens samen te voegen, had op geen enkele zinvolle manier kunnen worden getest.Het was vanaf het begin een fiasco.Klanten klaagden dat hun rekeningen geld misten.M&T heeft cheques teruggestuurd waarvoor de klant voldoende geld had.De beproeving heeft alles behalve Jimmy Stewart als 'George Bailey' in het tijdloze 'It's a Wonderful Life', verwoed op zoek naar een ontbrekende envelop vol contant geld om zijn lokale spaargeld en lening te sparen.Dinsdag stak een bankdirecteur zijn hoofd boven de borstwering om klanten te verzekeren dat hij en anderen hadden gemerkt dat deze fusie niet goed ging.Mike Keegan, een executive vice-president van M&T en hoofd van de gemeenschapsmarkten, was misschien van plan om onrustige klanten te kalmeren, maar schoot tekort.“Ik wil dat mensen weten dat als we het niet goed doen, we het wel goed zullen doen.We weten dat er werk aan de winkel is en we zullen het goed doen."[ M&T Bank na tumultueuze eerste week sinds People's United-accountfusie: 'We weten dat we wat werk te doen hebben']Die mantra om het goed te doen, deed weinig om aan klanten uit te leggen hoe de fusie volledig mislukt was.Hoe een moderne bank, belast met het recht om bankdiensten uit te voeren (en daarvoor kosten in rekening te brengen), de conversie van gevoelige klantinformatie niet goed heeft getest, is een mysterie dat alleen regelgevers kunnen oplossen.Banken hebben een unieke kracht om economieën te verwoesten.Daarom hebben we ze sinds 1933 onderworpen aan strenge overheidsregulering. Dertig jaar geleden trof Connecticut een bankencrisis.Op veel vrijdagen gingen regelgevers een falende bank binnen nadat deze de dag van de dag had beëindigd en begon met de overgang naar een nieuwe eigenaar.De vestigingen zouden maandag weer open gaan zonder overlast voor klanten.Die overgangen vonden plaats onder nood.M&T had meer dan een jaar om de details van de overname van People's United te plannen.Een les van de M&T-uitbreiding is dat regelgevers strenge, praktische tests moeten toepassen op de technologie van de kopende bank voordat deze de fusie voltooit."Sommige van deze dingen zijn gewoon niet duidelijk wanneer je de [planning] doet, zelfs niet als je nep-conversies doet", vertelde Keegan aan The Courant.Inwoners en bedrijven van Connecticut hebben tientallen jaren van bankfusies meegemaakt, geen enkele zoals deze.De Amerikaanse senator Richard Blumenthal heeft de gebeurtenissen in de gaten gehouden.Hij zei donderdag in een schriftelijke verklaring: "M&T Bank moet het beter doen voor haar klanten.Ik maak me grote zorgen over het aantal klachten van klanten die problemen hebben gehad om toegang te krijgen tot hun accounts en die lange wachttijden voor hulp melden.”De democraat voor twee termijnen zal 'indien nodig aandringen op snelle interventie door de bevoegde federale autoriteiten'.Vrijdag riep hij de Federal Reserve en het Consumer Financial Protection Bureau op om "de manier waarop M&T Bank omgaat met de omzetting van People's United-bankrekeningen naar M&T-rekeningen te herzien en de nodige maatregelen te nemen".Totdat regelgevers tussenbeide komen om gehavende M&T-klanten te beschermen, is hier een managementsuggestie voor bankdirecteuren om de schade die ze hebben toegebracht aan klanten en werknemers te minimaliseren: Ga uw kantoor uit en breng tijd door met de stemopnemers en managers die uw fouten verzachten.Zet een aantal van die stemopnemers en managers in de directiekamer om u te laten zien hoe u moet werken met wat u een 'gemeenschapsbank' noemt.Je zou het slechter kunnen doen - en dat heb je gedaan.Kevin Rennie van South Windsor is advocaat en voormalig senator en vertegenwoordiger van de Republikeinse staat.